Neler yeni

Tüketici Dayanışma Platformu Donanımhaber Ortak Duyurusu

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Tüm Tüketicilere, Tüketici Dayanışma Platformu Olarak Duyurumuzdur!


27.09.2023 tarihinde, Donanımhaberden Eski bir dostum, Sevgili Savaş Parlak ile yaptığımız telefon görüşmesi neticesi, öncesinde aklımızda oluşan bazı fikirler doğrultusunda ortak hareket etme kararı aldık. İsimlerini paylaşmayacağımız avukat arkadaşlarımızın da desteklediği ve hatta aslında başrol oyuncusu olacakları bu hareket ile ilgili olarak amacımızı sizlere izah etmek isterim.

Önce sevgili Savaş Parlak Dostumuzun kendi kaleminden açıklamasını hemen sizlere paylaşmak isterim.

Tüketici Dayanışma Platformu

Tüketicilerin yaşadıkları problemler sonrasında, özellikle haklarını nasıl arayacaklarını bilememeleri kaynaklı hak kayıpları, kendi başlarına hak aradıkları durumda da tüketici hakem heyetlerinde davaların olumsuz sonuçlanma ihtimalleri bulunuyor. Diğer yandan da ne yapacağını bilmesine karşılık avukat tutacak maddi gücü olmayan tüketiciler söz konusu. Bu durumları ortadan kaldırmak amacıyla, hem tüketicilerin haklarını nasıl arayacaklarını onlara göstermek, hem de dava durumu doğuran bir sorunla karşılaşmaları halinde onlara yol göstermek amacıyla kurulan bir platformdur. Bu platformun amacı, aynı problemden muzdarip olan tüketicilerin bir araya getirilerek, problemlerinin tek bir dosyada birleştirilmesi ve toplu dava haline getirilerek, sürecin daha masrafsız (vekalet ve dava harçları), hızlı ve problemsiz olarak çözümlenebilmesini sağlamaktır. Böylece firmaların da tüketicilerle tek tek ve caydırıcı bir şekilde uğraşmalarının da önüne geçilmesi amaçlanmaktadır.


Savaş Dostumuzun da belirttiği üzere Tüketici Dayanışma Platformu, Tüketicilerin yaşadıkları problemler sonrasında taleplerinin olumsuz sonuçlanma ihtimallerini önleme ve en aza indirme amacı ile kurulmuştur. Günümüz koşullarında, Tüzel bir kişiliğe sahip olmamız yani bir Dernek olmamız dahi birçok konuda çözüm üretebilmemize katkı sağlamıyorken, son yıllarda örneklerini onlarca ve yüzlerce kere gördüğümüz üzere sosyal medya baskısı ile firmalara karşı daha etkili mücadele edebiliyoruz yani bu bir koz meselesi, herkes elindeki kozu kullanıyor.

Firmalar genel anlamda ellerindeki maddi olanaklar ve Hukuk departmanları avantajlarını kullanıyor ve buna karşı vatandaş olarak ne sizin, ne de bizim karşı koyabilme veya onlardan daha güçlü olabilme imkânımız olmadığı da gerçek. Bu nedenle onların daha çok çekindiği konu olan İFŞA mekanizmasını defalarca devreye sokmuş ve karşılığını pozitif yönde almış olsak da, bu sadece tek bir deniz yıldızı kurtarabildiğimiz, kalanlarına bir fayda sağlayamamış olduğumuz gerçeğini de gözler önüne seriyor.

İşte bizim de amacımız, kıymetli Avukat dostlarımızın desteği ile bu konuları SERİ DAVA haline getirip tüketiciler adına ortak hareket edilmesini sağlamak.

Seri Dava Nedir?
Türk yargı sistemine göre seri dava, aynı veya benzer nitelikte olan, aynı davacı veya davalılar tarafından açılan, aynı mahkemede veya farklı mahkemelerde görülen birden fazla davadır. Seri davalar, özellikle tazminat davalarında yaygın olarak görülmektedir.

Seri davaların başlıca nedenleri şunlardır:
  • Aynı olaydan kaynaklanan birden fazla kişinin dava açması
  • Aynı kişi veya kuruma karşı birden fazla kişinin dava açması
  • Aynı kişi veya kurum tarafından birden fazla kişiye karşı dava açılması
Konunun Hukuki kısmını elbette ki konunun uzmanı olan arkadaşlarımız bilir fakat biz ana hedefimize odaklanalım.

Bizim Görevimiz Ne?
Tabi burada bize düşen görev de bu işi filtrelemek oluyor. Konulara hiçbir zaman ÇIKAR amaçlı bakmadığımız için dün yaptığımız görüşmede sevgili Savaş Hocam’a ''Bizim forumdan duyuru yapalım fakat, popülasyonun yoğun olduğu Donanımhaber’de bir konu başlığında yani aynı çatı altında tüketicileri toplamak daha doğru olur'' gibi bir cümle kurdum. İki ayrı forum ve iki ayrı başlık kafa karışıklığı ve bölünmeye neden olur düşüncesinden hareketle benim aklıma bu gelmiş olsa da, neticede tüketiciler bizlere her iki platformdan da ulaşabiliyor olacak. Yani Donanımhaber’de sevgili Savaş Parlak, bizim forumda da konuları ben organize ediyor olacağım.

DH’de konu nasıl ilerler şekil konusu Savaş dostumuzun işi olsa da, bizim forumda öncelikle konuları iyi filtrelemek için iyi bir organizasyon gerekecek.
Mesela Ölü pixel konuları bir başlık olsa da, marka marka bunları ayırmamız gerekecek mi onu Avukat dostlara danışmamız gerekecek.
Vakumsuz yapılan klima montajları için ayrı başlık, seçimlik hakları kazanılmış olmasına rağmen, firmanın işi yokuşa sürdüğü konular ayrı başlık şeklinde konu ilerletilecek ve bizim bir filtreleme yapıp Avukat arkadaşları işlerini kolaylaştıracak şekilde bir organizasyon şeması oluşturmamız gerekecek.

Sizin Göreviniz Ne?
Siz kıymetli dostların en öncelikli görevi, bu hareketten çevrenizdeki en az iki kişiye bahsetmek ve katılmalarını sağlamak. Bugün belki ihtiyaçları yoktur fakat yarın bu topluluğun gücü onların da başını bir dertten kurtaracak, buna emin olsunlar. Sizler bu platformdaysanız biz biliyoruz ki zaten bilinçli tüketicilersiniz, fakat bir elin beş parmağı kadar dahi değiliz, bunu kabul edelim. O nedenle bu minik ateşi çok büyük bir kitle hareketine çevirebilmemiz için bizim elimizde sizlerin çevre katkısı dışında hiç bir avantajımız olmadığını bilmenizi isterim. Yani biz bu işi başarabileceksek, sizlerin kendi çevrenizdeki en az iki kişiye bu hareketi anlatmanız, topluluğa katılmalarını sağlamanız tek ana hedefiniz olmalı. Zira bizim çıkış yolumuzun anahtarı bu.

Para Ödeyecek misiniz?
Zaten normalde ödemeniz gereken hukuki bedeller dışında bir bedel ödemeyeceksiniz. Yani diyelim ki konu mahkeme ile ilgili bir duruma döndü ve bir harç bedeli yatırılması gerek, bu durumda, elbette ki bu zaten normalde de ödemeniz gereken bir bedel olduğu için, bunu ödemeniz gerekecek, fakat bizlere bu hareket içerisinde hiçbir bedel ödemeyeceksiniz (Aşağıdaki madenin son satırını iyi okuyunuz).

Süreç Nasıl İlerleyecek?
Elbette ki bu öyle sizin Tüketici Hakem Heyetine gidip, bir A4 kağıdına ''Onu istiyom, Bunu istiyom'' şeklinde yazıp rahatça ilerletebildiğiniz bir süreç değil. Zira Avukat dostlarımızın sizin adınıza işlem yürütebilmesi için tabi ki vekalet vermeniz gerekecek. Bu konu ile ilgili de sizlere gerekli detaylı açıklamaları yapacağız. Fakat sizin konunuz, bu hareketin çözmesini istediğiniz bir şekle gelmişse, zaten belli ki kendi başınıza bu işin altından kalkmanızın olanağı kalmamıştır. Zaten Avukat dostları uğraştırmamak ve lütfen kimse darılmasın ama boşa vakitlerini harcamamak adına, bizler konuları elimine edeceğiz. THH de rahatlıkla çözülür konular ile karşı tarafın yokuş yaptığı ve eşdeğer konuları mutlaka iyi bir filtreleme sürecinden geçireceğiz (Tabi ki bu sürecin faydalarını anlayıp, bu konuda uzman olan Avukat dostlar ile bireysel olarak yol yürümek isteyen dostlar Avukat arkadaşlarımızla kendi yapacakları görüşmeler ile belirlenmiş ücret karşılığı dosyalarını işleme aldırabilirler).

Süreç ile ilgili daha kat etmemiz gereken çok yol var ve bu yolu birlikte yürüyebileceğimiz siz kıymetli dostların da fikirlerine, önerilerine ve en en en en en önemlisi de desteklerine ihtiyacımız var.

Sosyal mecra baskısı ile bu seri dava sürecini eş zamanlı ilerlettiğimizde, BİRLİK olmaktan doğan gücümüzün ne kadar etkili olduğunu bir kere daha anlayacaksınız. Bu nedenle sizlere, bugüne kadar hiç yapmadığım bir şey yapıp aşağıya sosyal medya hesaplarımı bırakıyorum. Hepsini, mutlaka, BU ANLAMDA takibe almanızı ve etrafınızdaki en az iki kişiye takibe aldırmanızı rica ediyorum. Madem ki firmalar sosyal medya hesaplarının takipçi sayısına göre bizleri dikkate alıyorlar, o halde lütfen çevrenizdeki en az iki kişiyi bu hesapları takip etmeye davet edin. Daha 80 90 bin takipçi ile bizler bunları başarabilmişsek, 200 300 binlere ulaştığımızda olacakları bir düşünün. Bakın göreceksiniz, birkaç ay içerisinde bu başlık altında ve Donanımhaber’deki ana konu başlığı altında ne çözümler üretmişiz , ne katkılar sağlamışız, ne kadar büyük bir hareketin ÖNCÜLERİ olmuşuz açık ve net şekilde aradaki farkı anlayacaksınız.

Aradan birkaç yıl geçtiğinde kendinizle gurur duyarak şu ifadeyi net şekilde söyleyebilirsiniz.

''BEN, BU HAREKETİN İLK ÖNCÜLERİNDENİM'' :ok



İnstagram ; ademhelvaci_

Twitter ; ademhelvaci_

Youtube ; https://www.youtube.com/@AdemHelvaci

Linkedin ; www.linkedin.com/in/ademhelvaci

Donanımhaber ANA KONU BAŞLIĞI : https://forum.donanimhaber.com/tuketici-dayanisma-platformu--156962174

Savaş Parlak : [email protected]
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Son düzenleme:

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Konuyu en detaylı anlatan videoyu az önce yayına aldım.

Yukarıda iki alan ayırdım, ileride o bölümlere güncelleme gireceğim.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Uzun yıllardır bu işlerin içerisindeyim.

Zaten daha önceden tespitini yapmış olduğum için bildiğim bir durumdu o nedenle yadırgamıyorum fakat yazmadan da geçmek istemedim.

Bu son girişimimizden de anlaşılıyor ki bizim insanımız bu içerikleri hakikaten sıkıcı buluyor.

Bizim forumu geçtim, Donanımhaberde bile dünden bugüne baksanız yorum sayısı iki elin 10 parmağını geçmiyor. Yani bizim forumda şıurada yazan bir avuç insanız, fakat DH de üye sayısı da günlük sirkülasyon sayısı da herkes tarafından bilinir.

Bana garip gelen durum ise şu; Konulara hiç kimse destek vermezken diğer yandan, dünden bu güne instagram, mail ve twitter özelden gelen yardım talep sayısı 163. (Üşenmedim saydım)
Bu 163 yardım talebinde bulunanların aynı zamanda bir kısmı DH, bir kısmı twitter, bir kısmı insta takipçisi vs fakat isimlere baktım, tek birisi dahi girip şu konulara bir mesaj yazmaya gerek görmemiş. Herkes KİŞİYE ÖZEL ilgi bekliyor.

Hatta utanmazın birisi, mailine 2 gün cevap vermedim diye (23 Eylülde yağlı ballı sözlerle yardım ricası, 25 inde egoist ukala utanmaz vs dahil ''İnsan bi cevap verir'' döşemesi) sanki dünyada tek canlı o ve kendisi de dünyanın merkeziymiş gibi düşünüp cevap alamadı diye döşeyebiliyor o derece kişiye özel istekler yani.

İlginç..
 

H.YILDIRIM

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
17 Şub 2023
Mesajlar
397
Çözümler
1
Tepki puanı
1,218
Puanları
93
Yaş
62
Konum
T.C.İZMİR
Üstad sizlere kolay gelsin sabır diliyorum.Yazacak çok şey var ama kısaca yazayım.Ülkemizde insanlarla uğraşmak kadar zor bir şey yoktur.Ben gece gündüz çalışayım beden yorgunluğum biraz dinlenince geçer ama insanlarla uğraşınca beyin yorgunluğu kolay geçmiyor.Hele de belli bir yaşı geçince iyice zorlaşıyor.Tekrar sizlere sabır ve kolaylıklar diliyorum.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Üstad sizlere kolay gelsin sabır diliyorum.Yazacak çok şey var ama kısaca yazayım.Ülkemizde insanlarla uğraşmak kadar zor bir şey yoktur.Ben gece gündüz çalışayım beden yorgunluğum biraz dinlenince geçer ama insanlarla uğraşınca beyin yorgunluğu kolay geçmiyor.Hele de belli bir yaşı geçince iyice zorlaşıyor.Tekrar sizlere sabır ve kolaylıklar diliyorum.
Sayın Hocam ne güzel özetlemişsiniz 2 satırda. Düşüncelerinize sağlık.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com

umut3513

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
9 Eyl 2023
Mesajlar
35
Tepki puanı
43
Puanları
18
Hayırlısı olsun abi bizler buradayız ve sizlerin yanındayız
 

NBKpro

mσdєrαtσr
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,049
Çözümler
21
Tepki puanı
3,520
Puanları
213
Konum
𝓲𝔃𝓶𝓲𝓻
Benim merak ettiğim bir konu da şu, servislerle firmalar arasında nasıl bir kopmaz bağ var? Tamam arada birbirlerini tolere edecek bu iki şirket de ama, bir servis bilinçli olarak defalarca yanlış-hatalı montaj, bilerek firma politikasına aykırı yedek parça kullanımı gibi işler yapıyorsa ve buna sadece ses çıkaran tüketicilere binbir nazla değişim yapıyorsa, neden firma bunu koruyor? Servis bilinçli ve kasıtlı bir şekilde birden fazla kez markaya/firmaya zarar vermiş mi? evet vermiş. O zaman ne duruyorsun kardeşim. Bu kendini beğenmiş "biz böyle yapıyoruz istediğiniz yere şikayet edin" diyen servislere karşı? ben öyle ufak tefek uyarılardan cezalardan bahsetmiyorum. Bir tüketiciye montaj için ödenen ücret 300 TL mi? o 300 TL'yi servisin hak edişinden kessinler demiyorum. Çünkü bu servis o markanın defalarca şikayet almasına sebep oldu mu, oldu.

Hani bir laf vardır "Sallandıracaksın bunlardan iki tanesini Taksim Meydanında, bak bakalım bir daha yapabiliyorlar mı" aynen öyle olması lazım, bilinçli şekilde, sürekli olarak tüketiciyi mağdur eden, tüketicinin hakkını gasp eden, firma imajını kötüleyen servisin servislik yetkisini, BAĞIRA BAĞIRA İPTAL EDECEKSİN. Artık billboardlara afiş mi asarlar, televizyona reklam mı verirler orası firmaya kalmış. Ama Erzurum'un Olur ilçesinde yaşayan Ferhat, Ankara'daki Yenimahalle bölgesine bakan X markasının servisinin böyle böyle hileler yaptığını ve o X markasının da servis yetkisini o servisçilerin elinden aldığını bilmeli. Bu hem o firmaya olan güveni artırır, hem de insanlar arasında böyle şeylerin bilinmesine yol açar?

Başta Arçelik ve Vestel gibi, bu ülkedeki servis hizmeti diğerlerine göre daha iyi olan ve vizyon sahibi firmalara sormak lazım, defalarca aynı servisin üçkağıtçılıklarını, yaptığı dalavereleri, müşteriye davranışlarını ve yukarıda saydığım daha bir sürü şeyi yaptığını biliyorsunuz. Bırakın korumayın bu servisleri, sallandırın iki tanesini, herkese duyura duyura. "Şu firmanın servis yetkisini bir alsak" diye sırada bekleyen onlarca insan var, bulun içlerinden dürüst olanını, işi gerçekten hakkıyla yapacak olanını, "Al kardeşim bundan sonra bu bölgede benim servisim sensin" deyin, hafiften de kulağını çekin "bak senden öncekine neler olduğunu görüyorsun, aklını başına al düzgün düzgün çalışalım birlikte" deyin. Neden yapmıyorsunuz? Sizin firma olarak bu servislerle aranızda arka planda neler var da, aynı servisten bu kadar şikayete rağmen, hepsinin üstünü örtmeye çalışıyorsunuz?

bu 3 paragraf yazı burada dursun, ileride benzer şeyleri bu pazar yerleri / yer sağlayıcılar ve orada satış yapan satıcılar için de söyleyeceğiz
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Benim merak ettiğim bir konu da şu, servislerle firmalar arasında nasıl bir kopmaz bağ var? Tamam arada birbirlerini tolere edecek bu iki şirket de ama, bir servis bilinçli olarak defalarca yanlış-hatalı montaj, bilerek firma politikasına aykırı yedek parça kullanımı gibi işler yapıyorsa ve buna sadece ses çıkaran tüketicilere binbir nazla değişim yapıyorsa, neden firma bunu koruyor? Servis bilinçli ve kasıtlı bir şekilde birden fazla kez markaya/firmaya zarar vermiş mi? evet vermiş. O zaman ne duruyorsun kardeşim. Bu kendini beğenmiş "biz böyle yapıyoruz istediğiniz yere şikayet edin" diyen servislere karşı? ben öyle ufak tefek uyarılardan cezalardan bahsetmiyorum. Bir tüketiciye montaj için ödenen ücret 300 TL mi? o 300 TL'yi servisin hak edişinden kessinler demiyorum. Çünkü bu servis o markanın defalarca şikayet almasına sebep oldu mu, oldu.

Hani bir laf vardır "Sallandıracaksın bunlardan iki tanesini Taksim Meydanında, bak bakalım bir daha yapabiliyorlar mı" aynen öyle olması lazım, bilinçli şekilde, sürekli olarak tüketiciyi mağdur eden, tüketicinin hakkını gasp eden, firma imajını kötüleyen servisin servislik yetkisini, BAĞIRA BAĞIRA İPTAL EDECEKSİN. Artık billboardlara afiş mi asarlar, televizyona reklam mı verirler orası firmaya kalmış. Ama Erzurum'un Olur ilçesinde yaşayan Ferhat, Ankara'daki Yenimahalle bölgesine bakan X markasının servisinin böyle böyle hileler yaptığını ve o X markasının da servis yetkisini o servisçilerin elinden aldığını bilmeli. Bu hem o firmaya olan güveni artırır, hem de insanlar arasında böyle şeylerin bilinmesine yol açar?

Başta Arçelik ve Vestel gibi, bu ülkedeki servis hizmeti diğerlerine göre daha iyi olan ve vizyon sahibi firmalara sormak lazım, defalarca aynı servisin üçkağıtçılıklarını, yaptığı dalavereleri, müşteriye davranışlarını ve yukarıda saydığım daha bir sürü şeyi yaptığını biliyorsunuz. Bırakın korumayın bu servisleri, sallandırın iki tanesini, herkese duyura duyura. "Şu firmanın servis yetkisini bir alsak" diye sırada bekleyen onlarca insan var, bulun içlerinden dürüst olanını, işi gerçekten hakkıyla yapacak olanını, "Al kardeşim bundan sonra bu bölgede benim servisim sensin" deyin, hafiften de kulağını çekin "bak senden öncekine neler olduğunu görüyorsun, aklını başına al düzgün düzgün çalışalım birlikte" deyin. Neden yapmıyorsunuz? Sizin firma olarak bu servislerle aranızda arka planda neler var da, aynı servisten bu kadar şikayete rağmen, hepsinin üstünü örtmeye çalışıyorsunuz?

bu 3 paragraf yazı burada dursun, ileride benzer şeyleri bu pazar yerleri / yer sağlayıcılar ve orada satış yapan satıcılar için de söyleyeceğiz

Daha beteri var.
BDH Bilişim denen o samsung Lenovo servisinin, Devletin kayıtlarına geçmiş usulsüzlükleri var.


Daha da beteri var.
Vatan Bilgisayar Fethiye şubesine gittim, mağaza müdürü ile görüşüp kendisine aynen şunu söyledim. ''Bak kardeş, bu servis tüketiciyi dolandırmaya kalkıyor, yönetmelik servise bir yaptırım uygulamama engel olduğu için ben faturayı sana kesiyorum, yani ürün aslında onarılabilecek durumdayken ben komple değişim diyorum ve değişimi de sana yazıyorum, bu telefonu sen değiştiriyorsun, zarar ediyorsun, yöneticilerine söyle, bu servis ile ilgili gereğini yapsınlar''

Sorumlu beyefendinin verdiği cevap şu oldu, ''Onlar kendi içlerinde hallediyorlar o işi''


Haaaa, demek öyle, yani aslında siz bu firmanın vatandaşı tokatladığını biliyorsunuz ama umursamıyorsunuz o zaman..
 

NBKpro

mσdєrαtσr
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,049
Çözümler
21
Tepki puanı
3,520
Puanları
213
Konum
𝓲𝔃𝓶𝓲𝓻
Daha beteri var.
BDH Bilişim denen o samsung Lenovo servisinin, Devletin kayıtlarına geçmiş usulsüzlükleri var.


Daha da beteri var.
Vatan Bilgisayar Fethiye şubesine gittim, mağaza müdürü ile görüşüp kendisine aynen şunu söyledim. ''Bak kardeş, bu servis tüketiciyi dolandırmaya kalkıyor, yönetmelik servise bir yaptırım uygulamama engel olduğu için ben faturayı sana kesiyorum, yani ürün aslında onarılabilecek durumdayken ben komple değişim diyorum ve değişimi de sana yazıyorum, bu telefonu sen değiştiriyorsun, zarar ediyorsun, yöneticilerine söyle, bu servis ile ilgili gereğini yapsınlar''

Sorumlu beyefendinin verdiği cevap şu oldu, ''Onlar kendi içlerinde hallediyorlar o işi''


Haaaa, demek öyle, yani aslında siz bu firmanın vatandaşı tokatladığını biliyorsunuz ama umursamıyorsunuz o zaman..
BDH denen o şey, mafya gibi bir oluşum, bir sürü firmanın tek servisi, Lenovo'nun da aynı şekilde. Kaç defa aradım, zorla ağızlarından laf alıyorum. Bilgisayarım oralarda bir yerlerde, ama ne işlemi yapıyorlar hiçbir fikrim yok. Arayıp da hiçbir teyit almadılar, bir bilgilendirme mesajı bile atmadılar. Dün arayıp bilgi almak istedim, çünkü Lenovo'nun sitesinde ayın 27'si tahmini teslim görünüyordu, işlem durumu da tamamlandı olarak görünüyor, aradım kontrol ediyorum diye diye 15 dakika sonunda anakart işlemde, onarım devam ediyor dedi. Nesi varmış bilgisayarın? Ne yapıyorsunuz anakarta? Bilgi yok.

Zaten tek servisleri İstanbul'da. Diğerleri servis görünümlü şube. Niye? Çünkü belli ürün grupları için, markaların bölgelerde belirli sayıda servis bulundurması lazım yasal olarak. Sözde İzmir'de de servisi var, ama hiçbir servislik hizmeti yok. Sadece var olması için var.

Çıkacak sonucu hayretle bekliyorum, ayrıca "Garanti Belge Yönetmeliği Madde 6"da geçen "(3) Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir." şeklindeki ifadeye atıfta bulunarak, 60 gün kadar kalmış olan garanti süresine o serviste geçen şimdilik 10 günü, artık ne zaman teslim edilirse o kadar süreyi ekletmek için Lenovo'ya yazacağım.
 

oozenc

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
25 Eyl 2023
Mesajlar
9
Tepki puanı
8
Puanları
3
Merhabalar kolay gelsin. Bu konuda @Adem Helvacı beyin belirttiği hususlara katılmamak elde değil. Aşağıdaki linkteki videoda tazminat hakkının olduğuna dair bir bilgi verilmiş, tam detaylara hakim olmamakla birlikte videoda bahsedilen şekilde bir yol varsa ve bu yol izlense bile bahsedilen hali ile tüketiciyi uğraştırıcı ve yorucu bir sürece benziyor. Maalesef insan bu gibi durumlara maruz kaldığı zaman kendini biraz sahipsiz hissediyor. Ben de birkaç kez THH'ne başvurdum ve hepsinde olumsuz yanıt aldım. Sizlere bu yorucu süreçte başarılar diliyorum.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
BDH denen o şey, mafya gibi bir oluşum, bir sürü firmanın tek servisi, Lenovo'nun da aynı şekilde. Kaç defa aradım, zorla ağızlarından laf alıyorum. Bilgisayarım oralarda bir yerlerde, ama ne işlemi yapıyorlar hiçbir fikrim yok. Arayıp da hiçbir teyit almadılar, bir bilgilendirme mesajı bile atmadılar. Dün arayıp bilgi almak istedim, çünkü Lenovo'nun sitesinde ayın 27'si tahmini teslim görünüyordu, işlem durumu da tamamlandı olarak görünüyor, aradım kontrol ediyorum diye diye 15 dakika sonunda anakart işlemde, onarım devam ediyor dedi. Nesi varmış bilgisayarın? Ne yapıyorsunuz anakarta? Bilgi yok.

Zaten tek servisleri İstanbul'da. Diğerleri servis görünümlü şube. Niye? Çünkü belli ürün grupları için, markaların bölgelerde belirli sayıda servis bulundurması lazım yasal olarak. Sözde İzmir'de de servisi var, ama hiçbir servislik hizmeti yok. Sadece var olması için var.

Çıkacak sonucu hayretle bekliyorum, ayrıca "Garanti Belge Yönetmeliği Madde 6"da geçen "(3) Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir." şeklindeki ifadeye atıfta bulunarak, 60 gün kadar kalmış olan garanti süresine o serviste geçen şimdilik 10 günü, artık ne zaman teslim edilirse o kadar süreyi ekletmek için Lenovo'ya yazacağım.
Sen dua et 20 iş gününde işi bitiremesinler.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,156
Çözümler
73
Tepki puanı
24,917
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Merhabalar kolay gelsin. Bu konuda @Adem Helvacı beyin belirttiği hususlara katılmamak elde değil. Aşağıdaki linkteki videoda tazminat hakkının olduğuna dair bir bilgi verilmiş, tam detaylara hakim olmamakla birlikte videoda bahsedilen şekilde bir yol varsa ve bu yol izlense bile bahsedilen hali ile tüketiciyi uğraştırıcı ve yorucu bir sürece benziyor. Maalesef insan bu gibi durumlara maruz kaldığı zaman kendini biraz sahipsiz hissediyor. Ben de birkaç kez THH'ne başvurdum ve hepsinde olumsuz yanıt aldım. Sizlere bu yorucu süreçte başarılar diliyorum.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Neşet Bey ile birkaç yıl evvel sosyal medya üzerinden tanışmıştım. Kendisi e tüketici hakları konusunda çok faydalı detaylar veren tüketici dostudur.
 

mbirol

Klima Profesörü
Kadim Üye
Katılım
3 Şub 2023
Mesajlar
471
Tepki puanı
969
Puanları
93
Beni donanım habere almıyorlar. Bende şikayetçiyim. Haklarım gasp edildi. Emeklerimiz çalındı.
 
Üst