Neler yeni

KARACA firmasının ürünlere el koyması

utkuluk

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
30 Eyl 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
8
Puanları
3
Merhaba,
Benim değil ama her gün birlikte 10 saate yakın süre geçirdiğim bir tanıdığımın başına bir olay geldi. Ben de her gün gelişmelere şahitlik ettim. Aşırı inanılmaz ve garip geldi bana bu olay, kendisi bu süreçleri çok iyi takip edip hakkını arayacak ne zamana ne de enerjiye sahip.

Aşağıda olayı anlatacağım. Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sizce dava açmak dışında başka ne yapılabilir?

Tanıdığım, 2-3 veya belki de 4 sene önce internetten 7 parçalık (7 diye hatırladım şu anda) bir tencere seti alıyor. 10 yıl garantili diyorlar. Geçen sene tencerelerden birinde bir yamulma mı, renk atması mı vs. bir sorun oluşuyor (ne olduğu önemli değil). Kullanıcı hatası olmayan (konu bu da değil, kullanıcı hatası olup olmamasının bir önemi yok bu olayda) ve böyle bir tencerede yaşanmaması gereken bir sorun.

Neyse 10 yıl garantisi var diye bir KARACA mağazasına götürüyor değişim istemek için garanti kapsamında. Mağazadan kendisine diyorlar ki: "Bütün seti getirmeniz lazım, tek başına bu parçayı işleme alamayız." Kendisi de öyle yapıyor, bütün seti mağazaya götürüp veriyor.

Daha sonra firmanın merkezinden arıyorlar ve ürünün aynı renginden bulunmadığını, bu yüzden değişim yapamayacaklarını söylüyorlar. Farklı rengi olsa da olur diyor kendisi de. O şekilde olmayacağını söylüyorlar: "Para iadesi kararı alındı, paranızı iade edeceğiz" diyorlar...

Zamanında 700-800 liraya alınan 7 parçalık bir ürün seti, şimdi fiyatı kaç bin lira olmuş, adamlar 700-800 lira para iadesi kararı veriyorlar.

VE SONRASINDA OLAY BENİM İNANILMAZ BULDUĞUM ŞU NOKTAYA GELİYOR:

Tanıdığım kişi bu firmaya diyor ki: "Ben para iadesi istemiyorum, o paraya bugün hiçbir şey alamam. Bana hasarlı da olsa tüm setimi olduğu gibi geri verin, zaten sadece 1 parçada hasar vardı, diğerleri sağlamdı. Ben o şekilde kullanmaya devam ederim, sorun değil. 10 yıl garanti filan var nasılsa diye yararlanmak istemiştim sadece, tamam ürünlerin birinde kusur var ama kullanılmayacak durumda da değil. Bana setimi geri verin. İade vs. hiçbir şey istemiyorum."

Gelen cevap???
ARTIK BİR KERE PARA İADESİ KARARI ALINMIŞ DURUMDA. MAALESEF ARTIK SADECE PARA İADESİ YAPABİLİRİZ. MERKEZDEN İADE KARARI ALINMIŞ ARTIK, YAPACAK BİR ŞEY YOK.

Bildiğiniz firma mallara el koydu yani 3 kuruş para iadesini müşterisinin önüne atıp.

Tüketici mahkemesine başvurdu. Başvururken faturasını yüklemiş, ama servis fişini yüklemeyi unutmuş. Tüketici mahkemesi belge yetersizliğinden reddetti taa 6 ay sonra, dava açın vs. diyip geçmişler.

Firmaya atılan Dünya kadar mesaja doğru düzgün somut bir cevap gelmiyor, net bir muhattap bulunamıyor, mağazadakiler bizlik bir durum yok firma çağrı merkezini arayın diyorlar. Çağrı merkezi talebiniz alındı vs. diyor geçiyor. Para iadesini de almış değil zaten hala. Kendisi ne yapacağını şaşırmış, olaylara hala inanamaz bir halde kalakalmış bir durumda yani.

Neredeyse 1 yıl olacak tencere seti servise verileli.
KARACA bildiğiniz el koydu yani mallara.

Ne yapılabilir? Çok da sevdiğim biri, yardımcı olmak istiyorum. Fikir almak için buraya yazıyorum.
 

Faruk KATI

Forumun Dinamik Yüzü 😉
Kadim Üye
Katılım
30 Nis 2023
Mesajlar
2,022
Çözümler
1
Tepki puanı
2,803
Puanları
113
Konum
Samsun-Atakum
Web sitesi
atakumtesisat.net
Merhaba,
Benim değil ama her gün birlikte 10 saate yakın süre geçirdiğim bir tanıdığımın başına bir olay geldi. Ben de her gün gelişmelere şahitlik ettim. Aşırı inanılmaz ve garip geldi bana bu olay, kendisi bu süreçleri çok iyi takip edip hakkını arayacak ne zamana ne de enerjiye sahip.

Aşağıda olayı anlatacağım. Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sizce dava açmak dışında başka ne yapılabilir?

Tanıdığım, 2-3 veya belki de 4 sene önce internetten 7 parçalık (7 diye hatırladım şu anda) bir tencere seti alıyor. 10 yıl garantili diyorlar. Geçen sene tencerelerden birinde bir yamulma mı, renk atması mı vs. bir sorun oluşuyor (ne olduğu önemli değil). Kullanıcı hatası olmayan (konu bu da değil, kullanıcı hatası olup olmamasının bir önemi yok bu olayda) ve böyle bir tencerede yaşanmaması gereken bir sorun.

Neyse 10 yıl garantisi var diye bir KARACA mağazasına götürüyor değişim istemek için garanti kapsamında. Mağazadan kendisine diyorlar ki: "Bütün seti getirmeniz lazım, tek başına bu parçayı işleme alamayız." Kendisi de öyle yapıyor, bütün seti mağazaya götürüp veriyor.

Daha sonra firmanın merkezinden arıyorlar ve ürünün aynı renginden bulunmadığını, bu yüzden değişim yapamayacaklarını söylüyorlar. Farklı rengi olsa da olur diyor kendisi de. O şekilde olmayacağını söylüyorlar: "Para iadesi kararı alındı, paranızı iade edeceğiz" diyorlar...

Zamanında 700-800 liraya alınan 7 parçalık bir ürün seti, şimdi fiyatı kaç bin lira olmuş, adamlar 700-800 lira para iadesi kararı veriyorlar.

VE SONRASINDA OLAY BENİM İNANILMAZ BULDUĞUM ŞU NOKTAYA GELİYOR:

Tanıdığım kişi bu firmaya diyor ki: "Ben para iadesi istemiyorum, o paraya bugün hiçbir şey alamam. Bana hasarlı da olsa tüm setimi olduğu gibi geri verin, zaten sadece 1 parçada hasar vardı, diğerleri sağlamdı. Ben o şekilde kullanmaya devam ederim, sorun değil. 10 yıl garanti filan var nasılsa diye yararlanmak istemiştim sadece, tamam ürünlerin birinde kusur var ama kullanılmayacak durumda da değil. Bana setimi geri verin. İade vs. hiçbir şey istemiyorum."

Gelen cevap???
ARTIK BİR KERE PARA İADESİ KARARI ALINMIŞ DURUMDA. MAALESEF ARTIK SADECE PARA İADESİ YAPABİLİRİZ. MERKEZDEN İADE KARARI ALINMIŞ ARTIK, YAPACAK BİR ŞEY YOK.

Bildiğiniz firma mallara el koydu yani 3 kuruş para iadesini müşterisinin önüne atıp.

Tüketici mahkemesine başvurdu. Başvururken faturasını yüklemiş, ama servis fişini yüklemeyi unutmuş. Tüketici mahkemesi belge yetersizliğinden reddetti taa 6 ay sonra, dava açın vs. diyip geçmişler.

Firmaya atılan Dünya kadar mesaja doğru düzgün somut bir cevap gelmiyor, net bir muhattap bulunamıyor, mağazadakiler bizlik bir durum yok firma çağrı merkezini arayın diyorlar. Çağrı merkezi talebiniz alındı vs. diyor geçiyor. Para iadesini de almış değil zaten hala. Kendisi ne yapacağını şaşırmış, olaylara hala inanamaz bir halde kalakalmış bir durumda yani.

Neredeyse 1 yıl olacak tencere seti servise verileli.
KARACA bildiğiniz el koydu yani mallara.

Ne yapılabilir? Çok da sevdiğim biri, yardımcı olmak istiyorum. Fikir almak için buraya yazıyorum.
Yazık diyorum ya. Tüketici hakem heyeti kararına itiraz edilebilir diye düşünüyorum fakat yine uğraştırıcı bir süreç sizi bekliyor
 

Puzik

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
846
Çözümler
1
Tepki puanı
1,615
Puanları
93
Yanlış kelime kullanmışsının önce bunu düzeltin bence. Arkadaşınızın alın teriyle aldığı ürünleri enflasyon farkı gözetmeksizin gasp etmişler. Evet kesinlikle gasp etmektir bu. Yaptıklarının ne akla ne insanlığa ne hukuka sığan bir tavrı yoktur. Arkadaşınızın kabahatide sanırım gelişigüzel başvuruda bulunup gereksiz yere vakit kaybetmiş.

Durumu net anlatır kısa öz bir dilekçe ile ekine konulacak servis yazışmaları ile netice almaması imkansız.
 

Swift

Araştırmacı
Kadim Üye
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
157
Tepki puanı
230
Puanları
43
Iyi pazarlar.

Arkadaşınız öyle ya da böyle çözecektir ama biraz daha uğraşacak.

Üzülerek söylüyorum ama, birçok insan hakem heyetine şikayet etmeyi öğretmene ya da şikayetvara şikayet etmek gibi bir şey zannediyor. Oysaki bu işlem mahkemeye dava açmak gibi ciddi bir iştir. Hukuk sistemimizde olduğu gibi usül esastan önemlidir. Giriş gelişme sonuç olarak ne istediğinizi ve ne istemediğinizi dayanak maddeleri ve delilleri ile net bir şekilde ifade etmelisiniz. Yoksa böyle hak kaybı durumları yaşamak pek muhtemeldir.
 

PCTeknikElektronik

@PCTeknik
Destek Ekibi
Katılım
21 Ocak 2023
Mesajlar
729
Çözümler
1
Tepki puanı
1,499
Puanları
93
10 yıllık garanti test edilmiş sonuç baştan belli firma firma olsa cart curt yapmaz yeni seri ürünlerden vermeli hem ürünlere el koy sonra dalga geçiyorlar ücret iadesi Twitter sosyal medya da firmayı etiketleyip bu saçmalığı yazın sosyal medya etkili oluyor..
 

Caner Ergin

İnce Eleyen
Araştırmacı
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
296
Çözümler
1
Tepki puanı
279
Puanları
63
Konum
Şanlıurfa
Aynısı başımıza geldi ama Karaca mağduriyetimizi çözdü.
Eşim çeyiz için Biodiamond tencere setini 1.600 TL’ye 2022’de satın almıştı. 2023’te evlenince seti açtık tencerenin biri yamuktu. Bizden tüm seti istediler gönderdik. Aradan biraz zaman geçti bize bilgi verilmeden para iade kararı cıktı. Fakat ürünün güncel fiyatı 3.500 TL olmuştu.
Canlı destek ile konuştum, bizde işleyiş böyle, size aradaki fark kadar kupon tanımlayacaz dediler. Tarafıma para iadesi yapıldı. Daha sonra ürünün tekrar stoğa girmesini bekledik bayağı. Stoğa girince yine Canlı Desteğe yazdık, bize mail ile indirim kodu gönderdiler bu sayede 1.600 liraya ürünü tekrar aldık.
 

creosoft

E-Ticaret & E-İhracat
Bölüm Yöneticisi
Katılım
31 Ağu 2023
Mesajlar
35
Tepki puanı
89
Puanları
18
Konum
Bursa
Web sitesi
www.creosoft.com.tr
Merhaba,
Benim değil ama her gün birlikte 10 saate yakın süre geçirdiğim bir tanıdığımın başına bir olay geldi. Ben de her gün gelişmelere şahitlik ettim. Aşırı inanılmaz ve garip geldi bana bu olay, kendisi bu süreçleri çok iyi takip edip hakkını arayacak ne zamana ne de enerjiye sahip.

Aşağıda olayı anlatacağım. Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sizce dava açmak dışında başka ne yapılabilir?

Tanıdığım, 2-3 veya belki de 4 sene önce internetten 7 parçalık (7 diye hatırladım şu anda) bir tencere seti alıyor. 10 yıl garantili diyorlar. Geçen sene tencerelerden birinde bir yamulma mı, renk atması mı vs. bir sorun oluşuyor (ne olduğu önemli değil). Kullanıcı hatası olmayan (konu bu da değil, kullanıcı hatası olup olmamasının bir önemi yok bu olayda) ve böyle bir tencerede yaşanmaması gereken bir sorun.

Neyse 10 yıl garantisi var diye bir KARACA mağazasına götürüyor değişim istemek için garanti kapsamında. Mağazadan kendisine diyorlar ki: "Bütün seti getirmeniz lazım, tek başına bu parçayı işleme alamayız." Kendisi de öyle yapıyor, bütün seti mağazaya götürüp veriyor.

Daha sonra firmanın merkezinden arıyorlar ve ürünün aynı renginden bulunmadığını, bu yüzden değişim yapamayacaklarını söylüyorlar. Farklı rengi olsa da olur diyor kendisi de. O şekilde olmayacağını söylüyorlar: "Para iadesi kararı alındı, paranızı iade edeceğiz" diyorlar...

Zamanında 700-800 liraya alınan 7 parçalık bir ürün seti, şimdi fiyatı kaç bin lira olmuş, adamlar 700-800 lira para iadesi kararı veriyorlar.

VE SONRASINDA OLAY BENİM İNANILMAZ BULDUĞUM ŞU NOKTAYA GELİYOR:

Tanıdığım kişi bu firmaya diyor ki: "Ben para iadesi istemiyorum, o paraya bugün hiçbir şey alamam. Bana hasarlı da olsa tüm setimi olduğu gibi geri verin, zaten sadece 1 parçada hasar vardı, diğerleri sağlamdı. Ben o şekilde kullanmaya devam ederim, sorun değil. 10 yıl garanti filan var nasılsa diye yararlanmak istemiştim sadece, tamam ürünlerin birinde kusur var ama kullanılmayacak durumda da değil. Bana setimi geri verin. İade vs. hiçbir şey istemiyorum."

Gelen cevap???
ARTIK BİR KERE PARA İADESİ KARARI ALINMIŞ DURUMDA. MAALESEF ARTIK SADECE PARA İADESİ YAPABİLİRİZ. MERKEZDEN İADE KARARI ALINMIŞ ARTIK, YAPACAK BİR ŞEY YOK.

Bildiğiniz firma mallara el koydu yani 3 kuruş para iadesini müşterisinin önüne atıp.

Tüketici mahkemesine başvurdu. Başvururken faturasını yüklemiş, ama servis fişini yüklemeyi unutmuş. Tüketici mahkemesi belge yetersizliğinden reddetti taa 6 ay sonra, dava açın vs. diyip geçmişler.

Firmaya atılan Dünya kadar mesaja doğru düzgün somut bir cevap gelmiyor, net bir muhattap bulunamıyor, mağazadakiler bizlik bir durum yok firma çağrı merkezini arayın diyorlar. Çağrı merkezi talebiniz alındı vs. diyor geçiyor. Para iadesini de almış değil zaten hala. Kendisi ne yapacağını şaşırmış, olaylara hala inanamaz bir halde kalakalmış bir durumda yani.

Neredeyse 1 yıl olacak tencere seti servise verileli.
KARACA bildiğiniz el koydu yani mallara.

Ne yapılabilir? Çok da sevdiğim biri, yardımcı olmak istiyorum. Fikir almak için buraya yazıyorum.

Diyecek bir söz bırakmıyor bu tarz firmalar sözde doğru bir şey yaptığını düşünüyorlar ancak tüketicinin yaşadığı probleme bakacak olursak neresinden tutsan elde kalıyor.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
13,982
Çözümler
77
Tepki puanı
40,112
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Her zaman söylüyor ve sık sık da yayın yapıyorum ve diyorum ki ''Anlattıklarınızı doğrulayacak belgeleri yüklemelisiniz''
Sadece beyan ile süreç yürütülemez, tüketicinin haklı olduğunu bildiğim halde RET yazdığım dosyalar var fakat yönetmelik bu şekilde.
Ayrıca Hakem Heyeti dosyayı direkt olarak reddetmek yerine tüketiciye 1 Hafta ek süre de verebilirdi eksik evrak için.
O işin neden yapılmadığını da belirteyim içinizde kabul etmeyecek olanlar olsa da.
Bir senedir takip ediyorum, Raportör ve Memur arkadaşlar ne zaman eksik evrak için tüketici arasalar, hem inanılmaz ek iş yükü çıkıyor ortaya hem de aranan her 10 kişiden 7 si evrak teslim etmiyor. Bu da sonraki dosyaların görüşülme süresini aksatıyor. Bu nedenle Dosyalar reddediliyor ve ''Eksikleri tamamlasın öyle devam etsin'' mantığı yürütülüyor.

Yani aslında iş yine başvuruyu yapan tarafta bitiyor.

Karaca kısmına gelince. Yanlış anlaşılsın istemem fakat ben bu konuyu yorumlamak için öncelikle ürünlerin 10 yıl garantili olduğunun ve sonrasında ise tencerelerin teslim edildiğinin evraklarını görmek isterim doğal olarak.

Bana bularla gelin, bakın hepsiburada Trendyol N11 Desa o şu bu farketmeksizin nasıl ifşa ediyorsak bunu da ifşa ederim. Yeter ki anlattıklarınızı doğrulayacak deliller olsun.

Hukuki kısımda ise sevgili @Puzik dostumuzun belirttiği üzere bu gasptır bir nev-i. Size ait olan ve sadece incelenmek veya değiştirilmek talebiniz ile teslim edilmiş ürünleri nasıl size iade etmezler, Hukuken bu büyük sorumluluk, Savcılığa suç duyurusja bulunsanız, teslim ettiğiniz kişi dahil komple ifadeye dahi çağrılır o derece.
 

utkuluk

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
30 Eyl 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
8
Puanları
3
Her zaman söylüyor ve sık sık da yayın yapıyorum ve diyorum ki ''Anlattıklarınızı doğrulayacak belgeleri yüklemelisiniz''
Sadece beyan ile süreç yürütülemez, tüketicinin haklı olduğunu bildiğim halde RET yazdığım dosyalar var fakat yönetmelik bu şekilde.
Ayrıca Hakem Heyeti dosyayı direkt olarak reddetmek yerine tüketiciye 1 Hafta ek süre de verebilirdi eksik evrak için.
O işin neden yapılmadığını da belirteyim içinizde kabul etmeyecek olanlar olsa da.
Bir senedir takip ediyorum, Raportör ve Memur arkadaşlar ne zaman eksik evrak için tüketici arasalar, hem inanılmaz ek iş yükü çıkıyor ortaya hem de aranan her 10 kişiden 7 si evrak teslim etmiyor. Bu da sonraki dosyaların görüşülme süresini aksatıyor. Bu nedenle Dosyalar reddediliyor ve ''Eksikleri tamamlasın öyle devam etsin'' mantığı yürütülüyor.

Yani aslında iş yine başvuruyu yapan tarafta bitiyor.

Karaca kısmına gelince. Yanlış anlaşılsın istemem fakat ben bu konuyu yorumlamak için öncelikle ürünlerin 10 yıl garantili olduğunun ve sonrasında ise tencerelerin teslim edildiğinin evraklarını görmek isterim doğal olarak.

Bana bularla gelin, bakın hepsiburada Trendyol N11 Desa o şu bu farketmeksizin nasıl ifşa ediyorsak bunu da ifşa ederim. Yeter ki anlattıklarınızı doğrulayacak deliller olsun.

Hukuki kısımda ise sevgili @Puzik dostumuzun belirttiği üzere bu gasptır bir nev-i. Size ait olan ve sadece incelenmek veya değiştirilmek talebiniz ile teslim edilmiş ürünleri nasıl size iade etmezler, Hukuken bu büyük sorumluluk, Savcılığa suç duyurusja bulunsanız, teslim ettiğiniz kişi dahil komple ifadeye dahi çağrılır o derece.

Servis fişi var, faturası var, tüm belgeleri var iş yerindeki PC'de, atarım yakında buraya.
Açıklama olarak "ürün stokta olmadığından para iadesi kararı alınmıştır" gibi bir şey yazıyor.

10 yıllık garantisi olduğuna dair ayrıca bir belgesi var mı bilmiyorum, vardır herhalde ama zaten olsa da olmasa da fark etmez aslında çünkü tüm olay malları geri vermiyor olmaları zaten. Garantidir, değişimdir şudur budur her şeyden geçildi zaten, servise verilen mallar geri isteniyor sadece yani. :)

700-800 liraya alınmış tencere seti şu anda 4500-5000 lira sanırım. Rezalet, ne diyeyim.

Önerileriniz için teşekkürler, ben kendisine ileteceğim, tekrar hem tüketici hakem heyetinden hem de canlı destekten sonuç almaya çalışmasını tavsiye edeceğim.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
13,982
Çözümler
77
Tepki puanı
40,112
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Servis fişi var, faturası var, tüm belgeleri var iş yerindeki PC'de, atarım yakında buraya.
Açıklama olarak "ürün stokta olmadığından para iadesi kararı alınmıştır" gibi bir şey yazıyor.

10 yıllık garantisi olduğuna dair ayrıca bir belgesi var mı bilmiyorum, vardır herhalde ama zaten olsa da olmasa da fark etmez aslında çünkü tüm olay malları geri vermiyor olmaları zaten. Garantidir, değişimdir şudur budur her şeyden geçildi zaten, servise verilen mallar geri isteniyor sadece yani. :)

700-800 liraya alınmış tencere seti şu anda 4500-5000 lira sanırım. Rezalet, ne diyeyim.

Önerileriniz için teşekkürler, ben kendisine ileteceğim, tekrar hem tüketici hakem heyetinden hem de canlı destekten sonuç almaya çalışmasını tavsiye edeceğim.
Elimizde delil olsun, ifşa mekanizmasını hemen devreye alırız hiç sorun değil.
 

utkuluk

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
30 Eyl 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
8
Puanları
3
Elimizde delil olsun, ifşa mekanizmasını hemen devreye alırız hiç sorun değil.

Bana ait olmadığı için bilgileri sansürledim.
Sadece dediğim şeylerin altı dolsun diye koyuyorum.
İlla bu iş ifşa olsun da herkes duysun vs. değil amaç da şu iş çözülse keşke asıl.

Firmadan doğru düzgün bir yetkisi olan bir muhatap bulsak bence zaten hallederler gibi geliyor aslında da, anlayamıyorum var bir sorun.

10 yıl garanti belgesi bulamadım ama, firma sitesine girip bakınca zaten bütün BioDiamond ürünlerin 10 yıl garanti ile satıldığı görülebilir. Zaten daha önceki mesajımda da dediğim gibi garanti olup olmamasının da bir önemi yok aslında bu noktada, sadece servise verilen ürünler olduğu gibi geri isteniyor. Ama garanti olmasa zaten en başta iade kararı niye alsınlar, değil mi?
 

Ekli dosyalar

  • karaca-fatura.png
    karaca-fatura.png
    135.4 KB · Görüntüleme: 7
  • karaca-fis.png
    karaca-fis.png
    495.8 KB · Görüntüleme: 7

utkuluk

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
30 Eyl 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
8
Puanları
3
Güncelleme:
Atılan e-postalar ve uzun süren müşteri temsilcisi görüşmeleri sonucu, en sonunda firmadan birisi aradı ve "sizin işinizi ben çözeceğim" dedi.

Sonraki aşamada, ürünün para iadesinin yapılacağı, ve ürünün yenisi internet sitesinden satın alındığında, iade yapılan tutar üzerine eklenmesi gereken ücretin firma tarafından karşılanacağı söylenildi. Ancak ürün internet sitesinde stokta yok denildi, bu yüzden stoklara gelmesinin beklenmesi gerektiği söylenildi.

AMA ÇOK TEMEL BİR SIKINTI DA TAM BU SIRADA KEŞFEDİLDİ:
Ürün teslim alınırken kayıtlara, ürün kodu/ismi vs. yanlış geçirilmiş, çok benzer isimde başka bir ürün yazılmış. Bunu, internet sitesinde stok var mı yok mu bakmak için bize sunulan servis fişini incelerken fark ettik.

Kayıtlara:
Karaca BioDiamond Rose Gold 7 Parça Tencere Seti (BİZİM ÜRÜN)
yazılacağına
Karaca BioGranit Diamond Rose Gold 7 Parça Tencere Seti (BENZER İSİMDE ÜRÜN)
yazılmış.

Alttaki ürün, anladığım kadarıyla daha eski bir seri ve zaten stokta da yok, bizim ürün ise stokta var ve fiyatı 4 bin lira civarı, iade edilecek tutar ise kabaca 700-800₺.

Şimdi bu yapılan yanlışı keşfettik ve bu sefer de her şeyin üstüne bir de firmaya bunu anlatmaya çalışıyoruz.
Bu yanlış yapılmasa zaten en başta direkt değişim yapılacaktı belki de, kayıtlarda da "stok olmadığı için iade kararı alındı" diye not almışlar zaten.

Setin tamamına bildiğiniz el koydukları gerçeği değişmedi tabi, ama en azından çözüme bir adım daha yaklaşıldı. Bakalım buraya kadar gelmek 1 seneden fazla sürmüşken bu adım geçilebilecek mi, göreceğiz. Paylaşayım dedim.
 

Tugral

İnce Eleyen
Araştırmacı
Katılım
3 Mar 2023
Mesajlar
412
Çözümler
1
Tepki puanı
296
Puanları
63
Şimdi Karaca ya sorarlar madem elinde bulundurmayacaksan ne diye 10 yıl garanti diye satıyorsun insan aldatmaktan başka bir şey değil.
MediaMarkta benzerini yaptı 6 ay önce kırılan kumanda değişimi dahil diye sigorta sattılar şimdi elimizde kumanda yok diyorlar servise tamir yaptırmanın derdindeler.
 

utkuluk

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
30 Eyl 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
8
Puanları
3
Şimdi Karaca ya sorarlar madem elinde bulundurmayacaksan ne diye 10 yıl garanti diye satıyorsun insan aldatmaktan başka bir şey değil.
MediaMarkta benzerini yaptı 6 ay önce kırılan kumanda değişimi dahil diye sigorta sattılar şimdi elimizde kumanda yok diyorlar servise tamir yaptırmanın derdindeler.
Son güncellemeyi okursanız, ellerinde stok yok değil, servise ürünü teslim alan adamlar ürün kodunu yanlış yazmış, ürünü farklı bir ürün olarak kayıt etmişler yani.

Ancak yine de bu, ürünlerin geri istendiği zaman geri vermeyip değeri kaybolmuş para iadesinde diretmelerini haklı çıkarmıyor.
 

hierapolismuhtarı

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
13 Ağu 2023
Mesajlar
97
Tepki puanı
92
Puanları
18
Bu firmadan asla ürün almam. Yesyeni ketıl evde bekliyor, ürün çelik ama plastik aksamının kokusundan kullanamadık. Kutusunu atmamış olsak belki sorun çözülecekti. Hata biraz da bizde. Ketılı aldığımız akrabamız da bir süre sonra ürünü çöpe attı, çünkü kapağı ısıdan yamuldu. Sosyal medyada yazılanlara bakılırsa elektrikli ev aletlerinden memnuniyet durumu çok az.
 

utkuluk

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
30 Eyl 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
8
Puanları
3
KARACA firması son olarak bizi arayıp yaşattıklarından dolayı çok üzgün olduklarını belirterek, ürünün aynısından bir adet set göndereceklerini söyledi.

1.5 sene sonra olsa da işin çözüme ulaşmış olması sevindirici.

Özetlemek gerekirse 2 büyük sorun vardı:
1. ) Mağazada ürünü teslim alırlarken, ürün kodu olarak servis fişine, daha eski ve daha ucuz ve artık stoklarda olmayan, çok benzer isimde başka bir ürün kodu yazılmış olması. Biz bunu çok geç fark ettik.
2. ) Ve bunun yüzünden iade kararı alınmasına rağmen yeni ürün gönderilmesi yerine yıllar önceki nominal satın alım tutarı olan parayı (bugün bir değeri kalmamış bir tutar) iade etmeye karar vermiş olmaları. Bu sorundu çünkü para iadesi kararında direttiler, "karar bir kere alındı artık, yapabileceğimiz bir şey yok" şeklinde cevap alıyorduk her defasında.

Ancak tekrar tekrar yolladığımız uzun mesajlar sonucu, firmadan Gökhan isimli bir beyefendi sorunu çözdü, 1,5 sene sonra da olsa.
 
Üst