Herkese merhabalar tekrardan. 13 ay ve 21000 kilometredir kullandığım aracımın incelemesini yapacağım. Uzun araştırmalar sonucu aldım.
Teknik özellikler:
Performans:
Öncelikle motor şanzıman uyumu çok iyi. Zaten 2017'den beri her sene ufak tefek güncellemeler yapılmış şanzımana. 1600 kilogram civarında bir ağırlığı var, ve 0-100 hızlanması 8.6 saniye. Bu ağırlıkta bir araç için hızlanma değeri gayet iyi bence. 2.5 Turbo modeli 256 beygir ve 420 nm tork gücüne sahip, 0-100 hızlanması 6.7 saniye. Şehir içinde veya dışında genel olarak herhangi bir performans sıkıntım yok. Aracın tek zayıf noktası 2. vites, 2500 devrin altı. Diğer viteslerde 2500 devrin altında gaza yüklenirseniz vites düşürüyor, fakat 2. viteste bunu yapmıyor. Aracın son hızı 180 km/saat olarak sınırlandırılmış. Zaten yaşadığım yerde o hızlara çıkmak imkansız gibi. Otomatik şanzımanın manuel modu var ve doğru ayarlanmış. Vites düşürmek için topuzu itiyorsunuz.
Yakıt
Şehir içi 11, şehir dışı 6.5 litre gibi yakıyor. 21000 kilometre bakkal hesabı ortalamam 10.29 litre.
Donanım
Araç donanım olarak gerçekten başarılı. Tüm pasif güvenlik özelliklerinin yanında adaptif hız sabitleme, şerit takip sistemi, kör nokta sensörü gibi özellikler var. Deri koltuklar, ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar ve ısıtmalı deri direksiyon var. Aynı zamanda silecek ısıtma da mevcut. Baş üstü gösterge (Heads-up display), hayalet ekran ve navigasyonlu 10.25 inç bir bilgi eğlence sistemi de mevcut. Ekran dokunmatik değil, orta konsoldan kontrol ediyorsunuz. Anahtarsız giriş çalıştırma, far ve yağmur sensörü, otomatik klima ve elektrikli bagaj gibi donanımlar da var.
Konfor
Araç genel olarak sert. Direksiyon bir SUV'den beklenmeyecek kadar sert ve hisli. Süspansiyonlar da sert, fakat bunlar benim için sorun teşkil etmiyor. Hatta aracın sportifliğini seviyorum. Koltuklar tasarımı ve malzeme kalitesinden dolayı gayet konforlu. Kapılarda cepler var. Kol dayamanın altında da orta büyüklükte bir göz var. Torpido orta boy, içi kaplı fakat soğutmalı değil. Arka kol dayamanın içinde de 2 USB'li bir göz var. Koltuklar 40/20/40 katlanıyor, sevdiğim bir özellik.
Teknik özellikler:
Motor | 2.5L, direkt enjeksiyon, atmosferik |
Beygir Gücü | 187bg @ 6000devir/dk |
Tork | 252nm @ 5000devir/dk |
Hızlanma | 8.6sn |
Şanzıman | 6 ileri tork konvertörlü otomatik |
Çekiş | Akıllı dört çeker |
Performans:
Öncelikle motor şanzıman uyumu çok iyi. Zaten 2017'den beri her sene ufak tefek güncellemeler yapılmış şanzımana. 1600 kilogram civarında bir ağırlığı var, ve 0-100 hızlanması 8.6 saniye. Bu ağırlıkta bir araç için hızlanma değeri gayet iyi bence. 2.5 Turbo modeli 256 beygir ve 420 nm tork gücüne sahip, 0-100 hızlanması 6.7 saniye. Şehir içinde veya dışında genel olarak herhangi bir performans sıkıntım yok. Aracın tek zayıf noktası 2. vites, 2500 devrin altı. Diğer viteslerde 2500 devrin altında gaza yüklenirseniz vites düşürüyor, fakat 2. viteste bunu yapmıyor. Aracın son hızı 180 km/saat olarak sınırlandırılmış. Zaten yaşadığım yerde o hızlara çıkmak imkansız gibi. Otomatik şanzımanın manuel modu var ve doğru ayarlanmış. Vites düşürmek için topuzu itiyorsunuz.
Yakıt
Şehir içi 11, şehir dışı 6.5 litre gibi yakıyor. 21000 kilometre bakkal hesabı ortalamam 10.29 litre.
Donanım
Araç donanım olarak gerçekten başarılı. Tüm pasif güvenlik özelliklerinin yanında adaptif hız sabitleme, şerit takip sistemi, kör nokta sensörü gibi özellikler var. Deri koltuklar, ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar ve ısıtmalı deri direksiyon var. Aynı zamanda silecek ısıtma da mevcut. Baş üstü gösterge (Heads-up display), hayalet ekran ve navigasyonlu 10.25 inç bir bilgi eğlence sistemi de mevcut. Ekran dokunmatik değil, orta konsoldan kontrol ediyorsunuz. Anahtarsız giriş çalıştırma, far ve yağmur sensörü, otomatik klima ve elektrikli bagaj gibi donanımlar da var.
Konfor
Araç genel olarak sert. Direksiyon bir SUV'den beklenmeyecek kadar sert ve hisli. Süspansiyonlar da sert, fakat bunlar benim için sorun teşkil etmiyor. Hatta aracın sportifliğini seviyorum. Koltuklar tasarımı ve malzeme kalitesinden dolayı gayet konforlu. Kapılarda cepler var. Kol dayamanın altında da orta büyüklükte bir göz var. Torpido orta boy, içi kaplı fakat soğutmalı değil. Arka kol dayamanın içinde de 2 USB'li bir göz var. Koltuklar 40/20/40 katlanıyor, sevdiğim bir özellik.