Neler yeni

2022 Mazda CX-5 2.5 AWD Inceleme

mrplt

Araştırmacı
Kadim Üye
Katılım
7 Mar 2023
Mesajlar
132
Tepki puanı
178
Puanları
43
Konum
Kanada
Herkese merhabalar tekrardan. 13 ay ve 21000 kilometredir kullandığım aracımın incelemesini yapacağım. Uzun araştırmalar sonucu aldım.

Teknik özellikler:
Motor2.5L, direkt enjeksiyon, atmosferik
Beygir Gücü187bg @ 6000devir/dk
Tork252nm @ 5000devir/dk
Hızlanma8.6sn
Şanzıman6 ileri tork konvertörlü otomatik
ÇekişAkıllı dört çeker

Performans:
Öncelikle motor şanzıman uyumu çok iyi. Zaten 2017'den beri her sene ufak tefek güncellemeler yapılmış şanzımana. 1600 kilogram civarında bir ağırlığı var, ve 0-100 hızlanması 8.6 saniye. Bu ağırlıkta bir araç için hızlanma değeri gayet iyi bence. 2.5 Turbo modeli 256 beygir ve 420 nm tork gücüne sahip, 0-100 hızlanması 6.7 saniye. Şehir içinde veya dışında genel olarak herhangi bir performans sıkıntım yok. Aracın tek zayıf noktası 2. vites, 2500 devrin altı. Diğer viteslerde 2500 devrin altında gaza yüklenirseniz vites düşürüyor, fakat 2. viteste bunu yapmıyor. Aracın son hızı 180 km/saat olarak sınırlandırılmış. Zaten yaşadığım yerde o hızlara çıkmak imkansız gibi. Otomatik şanzımanın manuel modu var ve doğru ayarlanmış. Vites düşürmek için topuzu itiyorsunuz.

Yakıt
Şehir içi 11, şehir dışı 6.5 litre gibi yakıyor. 21000 kilometre bakkal hesabı ortalamam 10.29 litre.

Donanım
Araç donanım olarak gerçekten başarılı. Tüm pasif güvenlik özelliklerinin yanında adaptif hız sabitleme, şerit takip sistemi, kör nokta sensörü gibi özellikler var. Deri koltuklar, ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar ve ısıtmalı deri direksiyon var. Aynı zamanda silecek ısıtma da mevcut. Baş üstü gösterge (Heads-up display), hayalet ekran ve navigasyonlu 10.25 inç bir bilgi eğlence sistemi de mevcut. Ekran dokunmatik değil, orta konsoldan kontrol ediyorsunuz. Anahtarsız giriş çalıştırma, far ve yağmur sensörü, otomatik klima ve elektrikli bagaj gibi donanımlar da var.

Konfor
Araç genel olarak sert. Direksiyon bir SUV'den beklenmeyecek kadar sert ve hisli. Süspansiyonlar da sert, fakat bunlar benim için sorun teşkil etmiyor. Hatta aracın sportifliğini seviyorum. Koltuklar tasarımı ve malzeme kalitesinden dolayı gayet konforlu. Kapılarda cepler var. Kol dayamanın altında da orta büyüklükte bir göz var. Torpido orta boy, içi kaplı fakat soğutmalı değil. Arka kol dayamanın içinde de 2 USB'li bir göz var. Koltuklar 40/20/40 katlanıyor, sevdiğim bir özellik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

İlteriş Yılmaz

Yol'dayız...
Yönetici
Admin
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
2,116
Çözümler
2
Tepki puanı
5,060
Puanları
213
Konum
Fethiye
Web sitesi
www.inceleriz.com
Herkese merhabalar tekrardan. 13 ay ve 21000 kilometredir kullandığım aracımın incelemesini yapacağım. Uzun araştırmalar sonucu aldım.

Teknik özellikler:
Motor2.5L, direkt enjeksiyon, atmosferik
Beygir Gücü187bg @ 6000devir/dk
Tork252nm @ 5000devir/dk
Hızlanma8.6sn
Şanzıman6 ileri tork konvertörlü otomatik
ÇekişAkıllı dört çeker

Performans:
Öncelikle motor şanzıman uyumu çok iyi. Zaten 2017'den beri her sene ufak tefek güncellemeler yapılmış şanzımana. 1600 kilogram civarında bir ağırlığı var, ve 0-100 hızlanması 8.6 saniye. Bu ağırlıkta bir araç için hızlanma değeri gayet iyi bence. 2.5 Turbo modeli 256 beygir ve 420 nm tork gücüne sahip, 0-100 hızlanması 6.7 saniye. Şehir içinde veya dışında genel olarak herhangi bir performans sıkıntım yok. Aracın tek zayıf noktası 2. vites, 2500 devrin altı. Diğer viteslerde 2500 devrin altında gaza yüklenirseniz vites düşürüyor, fakat 2. viteste bunu yapmıyor. Aracın son hızı 180 km/saat olarak sınırlandırılmış. Zaten yaşadığım yerde o hızlara çıkmak imkansız gibi. Otomatik şanzımanın manuel modu var ve doğru ayarlanmış. Vites düşürmek için topuzu itiyorsunuz.

Yakıt
Şehir içi 11, şehir dışı 6.5 litre gibi yakıyor. 21000 kilometre bakkal hesabı ortalamam 10.29 litre.

Donanım
Araç donanım olarak gerçekten başarılı. Tüm pasif güvenlik özelliklerinin yanında adaptif hız sabitleme, şerit takip sistemi, kör nokta sensörü gibi özellikler var. Deri koltuklar, ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar ve ısıtmalı deri direksiyon var. Aynı zamanda silecek ısıtma da mevcut. Baş üstü gösterge (Heads-up display), hayalet ekran ve navigasyonlu 10.25 inç bir bilgi eğlence sistemi de mevcut. Ekran dokunmatik değil, orta konsoldan kontrol ediyorsunuz. Anahtarsız giriş çalıştırma, far ve yağmur sensörü, otomatik klima ve elektrikli bagaj gibi donanımlar da var.

Konfor
Araç genel olarak sert. Direksiyon bir SUV'den beklenmeyecek kadar sert ve hisli. Süspansiyonlar da sert, fakat bunlar benim için sorun teşkil etmiyor. Hatta aracın sportifliğini seviyorum. Koltuklar tasarımı ve malzeme kalitesinden dolayı gayet konforlu. Kapılarda cepler var. Kol dayamanın altında da orta büyüklükte bir göz var. Torpido orta boy, içi kaplı fakat soğutmalı değil. Arka kol dayamanın içinde de 2 USB'li bir göz var. Koltuklar 40/20/40 katlanıyor, sevdiğim bir özellik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Elinize, emeğinize sağlık. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. :giggle:

@Abdullah Yasir Yılmaz hele gel sevdiğin işler. :clap2
 

mrplt

Araştırmacı
Kadim Üye
Katılım
7 Mar 2023
Mesajlar
132
Tepki puanı
178
Puanları
43
Konum
Kanada
Kırmızı ışıkta beklerken arkamda duran araç frene tam basmadığı için arkadan vurdu. Tamponda hasar yok ama bagajı hafif çökertti. Burada kaza olduğu zaman tutanak dahi tutmuyorsunuz. Direkt olarak sigorta şirketi ile irtibata geçiyorsunuz, orada da araç kamerasından alınan görüntü önem taşıyor.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
WhatsApp Image 2023-04-15 at 21.54.34.jpg
 

Abdullah Yasir Yılmaz

Otomobil Sever
Moderator
Katılım
19 Ocak 2023
Mesajlar
173
Tepki puanı
453
Puanları
63
Web sitesi
www.youtube.com
Kırmızı ışıkta beklerken arkamda duran araç frene tam basmadığı için arkadan vurdu. Tamponda hasar yok ama bagajı hafif çökertti. Burada kaza olduğu zaman tutanak dahi tutmuyorsunuz. Direkt olarak sigorta şirketi ile irtibata geçiyorsunuz, orada da araç kamerasından alınan görüntü önem taşıyor.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ekli dosyayı görüntüle 2988
Geçmiş olsun hocam . Süreç nasıl ilerliyor ?
 

Puzik

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
738
Çözümler
1
Tepki puanı
1,381
Puanları
93
Vay be iki kişi okduk Kanada’dan :) Hayırlı olsun. Kazada Nazar boncuğu olsun. Çok şükür kaza yaşamadım ama yaşayanlar asla araçtan inme polisi bekle diye uyardılar sizde durum farklı olmuş :) Bende ikinci el düşük bütçeli araçlara bakıyorum alabilirsem paylaşacağım. Araç kameraları hangisini kullanıyorsunuz?
 

mrplt

Araştırmacı
Kadim Üye
Katılım
7 Mar 2023
Mesajlar
132
Tepki puanı
178
Puanları
43
Konum
Kanada
Geçmiş olsun hocam . Süreç nasıl ilerliyor ?

Vay be iki kişi okduk Kanada’dan :) Hayırlı olsun. Kazada Nazar boncuğu olsun. Çok şükür kaza yaşamadım ama yaşayanlar asla araçtan inme polisi bekle diye uyardılar sizde durum farklı olmuş :) Bende ikinci el düşük bütçeli araçlara bakıyorum alabilirsem paylaşacağım. Araç kameraları hangisini kullanıyorsunuz?
Teşekkür ederim, Montréal’den selamlar. İkinci kez arkadan çarpıyorlar o yüzden biraz tecrübem var bu konuda.
Diğer arac şoföründen almanız gereken tek şey plakası ve telefon numarası. Ruhsatın ve sigorta poliçesinin fotoğrafını çekerseniz de iyi olur. Sonra ya sigortayı arayarak ya da online platform üzerinden kayıt oluşturuyorsunuz. Türkiye’de olduğu gibi araçları kaza sonrası hareket ettirmeden fotoğraf çekmek de yok, sistem güven üzerine kurulu.
Sonra sigorta hem sizi hem de öbür tarafı arıyor, bilgi alıyor iki taraftan da. Kusuru belirliyorlar. Çoğu kaskoda eger kusurluysaniz 500 dolar katkı payı var, o yüzden ben kanıt olması için kamera taktım.
Bu süre içerisinde anlaşmalı bir kaporta boyacıya gidiyorsunuz onlar eksper görevi görüyor. Ben yetkili servise gittim. Onlar bir masraf listesi çıkartıyor, sigorta da size bu masrafı karşılayacak çek gönderiyor.
Kullandığım kamera da VIOFO A129 Pro Duo.

Not: bu son kazada en basta ben bagajı görmedim, adamdan telefon numarasını aldıktan sonra plakasını bile almadan gittim. Sonra akşam gördüm bagajı, adama mesaj atıp bilgilerini istemek zorunda kaldım :) ama elimde kamera görüntüsü olması büyük bir avantaj tabi, adamın yüzü de gözüküyor.
 

Puzik

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
738
Çözümler
1
Tepki puanı
1,381
Puanları
93
Teşekkür ederim, Montréal’den selamlar. İkinci kez arkadan çarpıyorlar o yüzden biraz tecrübem var bu konuda.
Diğer arac şoföründen almanız gereken tek şey plakası ve telefon numarası. Ruhsatın ve sigorta poliçesinin fotoğrafını çekerseniz de iyi olur. Sonra ya sigortayı arayarak ya da online platform üzerinden kayıt oluşturuyorsunuz. Türkiye’de olduğu gibi araçları kaza sonrası hareket ettirmeden fotoğraf çekmek de yok, sistem güven üzerine kurulu.
Sonra sigorta hem sizi hem de öbür tarafı arıyor, bilgi alıyor iki taraftan da. Kusuru belirliyorlar. Çoğu kaskoda eger kusurluysaniz 500 dolar katkı payı var, o yüzden ben kanıt olması için kamera taktım.
Bu süre içerisinde anlaşmalı bir kaporta boyacıya gidiyorsunuz onlar eksper görevi görüyor. Ben yetkili servise gittim. Onlar bir masraf listesi çıkartıyor, sigorta da size bu masrafı karşılayacak çek gönderiyor.
Kullandığım kamera da VIOFO A129 Pro Duo.

Not: bu son kazada en basta ben bagajı görmedim, adamdan telefon numarasını aldıktan sonra plakasını bile almadan gittim. Sonra akşam gördüm bagajı, adama mesaj atıp bilgilerini istemek zorunda kaldım :) ama elimde kamera görüntüsü olması büyük bir avantaj tabi, adamın yüzü de gözüküyor.
Bizde eski Türkiye usulü bekliyorsunuz polisi. Geliyor tutanak tutuyor, genelde kimseyle konuşmuyor (duyduğum kadarıyla) ve kazaların çoğunda ambulans ve itfaiye gidiyor bunuda anlamış değilim :)
 

Abdullah Yasir Yılmaz

Otomobil Sever
Moderator
Katılım
19 Ocak 2023
Mesajlar
173
Tepki puanı
453
Puanları
63
Web sitesi
www.youtube.com
Teşekkür ederim, Montréal’den selamlar. İkinci kez arkadan çarpıyorlar o yüzden biraz tecrübem var bu konuda.
Diğer arac şoföründen almanız gereken tek şey plakası ve telefon numarası. Ruhsatın ve sigorta poliçesinin fotoğrafını çekerseniz de iyi olur. Sonra ya sigortayı arayarak ya da online platform üzerinden kayıt oluşturuyorsunuz. Türkiye’de olduğu gibi araçları kaza sonrası hareket ettirmeden fotoğraf çekmek de yok, sistem güven üzerine kurulu.
Sonra sigorta hem sizi hem de öbür tarafı arıyor, bilgi alıyor iki taraftan da. Kusuru belirliyorlar. Çoğu kaskoda eger kusurluysaniz 500 dolar katkı payı var, o yüzden ben kanıt olması için kamera taktım.
Bu süre içerisinde anlaşmalı bir kaporta boyacıya gidiyorsunuz onlar eksper görevi görüyor. Ben yetkili servise gittim. Onlar bir masraf listesi çıkartıyor, sigorta da size bu masrafı karşılayacak çek gönderiyor.
Kullandığım kamera da VIOFO A129 Pro Duo.

Not: bu son kazada en basta ben bagajı görmedim, adamdan telefon numarasını aldıktan sonra plakasını bile almadan gittim. Sonra akşam gördüm bagajı, adama mesaj atıp bilgilerini istemek zorunda kaldım :) ama elimde kamera görüntüsü olması büyük bir avantaj tabi, adamın yüzü de gözüküyor.
Sistem güzel işliyormuş güven üzerine oluşturulması refah seviyesini gösteriyor . Teşekkürler 🙏🙂
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
12,315
Çözümler
73
Tepki puanı
25,282
Puanları
213
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Kırmızı ışıkta beklerken arkamda duran araç frene tam basmadığı için arkadan vurdu. Tamponda hasar yok ama bagajı hafif çökertti. Burada kaza olduğu zaman tutanak dahi tutmuyorsunuz. Direkt olarak sigorta şirketi ile irtibata geçiyorsunuz, orada da araç kamerasından alınan görüntü önem taşıyor.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ekli dosyayı görüntüle 2988
Adam ne güzel durmuştu yahu, Otomatik vites ve ayağını frenden çekti araç hareket etti sanki. Telefona bakıyor gibi gördüm sanki :alala
 

mrplt

Araştırmacı
Kadim Üye
Katılım
7 Mar 2023
Mesajlar
132
Tepki puanı
178
Puanları
43
Konum
Kanada
Adam ne güzel durmuştu yahu, Otomatik vites ve ayağını frenden çekti araç hareket etti sanki. Telefona bakıyor gibi gördüm sanki :alala
Yokuş kalkış desteğinin devreye girdiğini düşündü sanırım adam. Araba hareket etmez diye düşündü. Yanındakine de bir şey gösteriyor zaten yola hiç bakmıyor.

Yalnız, kameranın çekim kalitesi bizim youtube çekimlerinden daha iyi farkettin mi Fikom? :kiskis
Arka cama kablo çekmem gerekeceği için anlamsız pahalı olmayan ama görüntü kalitesi iyi olan bir kamera almak istemiştim.
 
Üst